Google
 

05 July 2010

mengemas rumah di hari minggu

pada hari sabtu yang lepas kerja adalah setengah hari, jadi aku akan beransur pulang dengan segera dan bersiap sedia untuk hubby aku yang akan out station malam kang....
huhuhuuu....... sedihnya hubby nak gi outstation ....kali ni turn dia kena gi kota bharu,terengganu n kuantan ....
agak lama gak dalam 2 hari mungkin baru balik kl..........ok berbalik pada persediaan di rumah ..biasalah dah ambik puteri dari rumah pengasuh aku lepak jap sementara nasik masak .... masa ni hubby tak balik lagi dari hantar anak buah dia ke ampang ...... so aku pun keluarkanlah lauk yang nak dimasak nanti .... tetiba hubby kol tanya dah masak ke belum .......... aku pun bebunga riang lah bila disoal cenggitu aku kan malas nak masak .......emmmm belilah lauk apapun.... ah gitu lah ....sambil menanti lauk aku sampai .....owhhhhh senang kan kerja mak...dalam kul 2.30 ptg gitu laki aku balik bawak lauk tapau ......aku pun hidangkan je dan ngap terus....... dah makan lepak jap sementara nak tunggu kul 10.00 mlm kang ... agak agak dah nak kul 8.00 mlm aku pun hidangkan makan malam untuk hubby ......siapkan kain baju dia untuk dua hari tuhhh..... semua keperluan dia masa di tempat orang nanti ..... dan yang best aku pun ada sediakan air kopi untuk dia masa ondeway nanti .....hahaha baguskan bagi bekalan secukupnya untuk suami .....sampai biskut chipsmore boley aku tapaukan untuk dia padahal dia boley singgah mana-mana perhentian nanti ...dan tibalah masa yang aku taknak tunggu tunggu ......bila tiba waktunya hubby aku nak berangkat pergi ....ehh syahdunya rasa hati yelah laki nak pergi jauh aku lak ngan anak sorang nihhh ..... tido dua malam tau berdua jer .....aku cam sedih tapi nak buat camno dah kerja laki aku gitu ........masa nak gi tu aku tengok hubby pun cam sedih jer yelah nak tinggalkan anak bini kat umah kan tambah tambah plak anak kesayangan dia si puteri tu ......bila aku salam sayang sumer laki aku pun dah turun tangga aku pun apa lagi laju jer air mata ni tup tap tup tap jek menitik .... dari depan hubby tak nak tunjukkan rasa syahdu ,bila belakang meraung raung .........plak emmmmm....... tidolah aku ngan puteri malam tu dan yang nasib baiknya bila si puteri tu tak meragam langsung ....... baik anak mama tukan...

No comments: