Google
 

28 June 2010

kami ke melaka dan kuala pilah

tarikh :27/06/2010 -Sabtu
lokasi :melaka
waktu :5.30 petang


kami telah bepusing pusing mencari hotel,rumah tumpangan atau motel untuk disewa namun setelah ditanya tanya dapatlah satu hotel dinamakan Fairway Hotel ni dekat dengan town dan tak mahal cuma RM 60.00 satu malam dan sesuai untuk keluarga yang kecil macam kami....
lepas kami check-in hotel dok dalam 2 jam cam tu  untuk lepaskan penat kami pun keluar semula untuk buat pusingan di bandaraya melaka ini adalah kali ketiga aku di melaka first time dulu aku pegi ngan family aku pas tu lepas kawin aku datang ngan suami saje jalan jalan skang ni ngan anak pulak .bajet nak naik dataran pahlawan kat situ ada carrefour sebab aku nak beli barang sikit .tapi disebabkan anak aku yang taknak dok diam penat agaknya kami pun bergerak pantas dan mencapai apa yang dapat je..disebabkan malam minggu jadi rakyat jelata punyalah ramainya sampai kan nak bergerak dengan transpot pun jadi lembab so kami decide nak berjalan sajork.ingat nak naik mahkota parade tapi esok jelah kan esok masih ada .
so kami jenjalan kat uptown, kat uptown pun ada le survey barang tapi emmmm si puteri ni plak membuang jadi dah rimas montot gatal kami pun pegi patah balik ke transpot dan siap tukar diapers puteri aku pun ajak hubby tapau jelahh hubby aku tapau nasi goreng dan aku apalagi drive tru mc d la.... nnnnn segala penginapan dan makan makan adalah tajaan hubby aku hehheeh kami teruslah ke balik ke hotel ....


tarikh :28/06/2010-Ahad
lokasi :melaka lagi
waktu :11.45 pagi



cepat cepat nak check-out ni .... dah tiba time nak keluar dari hotel setelah selesai semua kami pun meneruskan perjalanan ke mahkota parade sebab semalam tak sempat nak pegi kan jadi kami pun menderu lah dan kerana si puteri tengah tido dengan nyenyak nya maka kami meluru ke foodcourt giant tu kira brunch lah skali kat situ jalan jalan jap pas tu keluar terus cari perigi hang tuah sampailah jugak kan ....
kejap je disitu lepas beli barang sikit kami pun patah balik ke bandar hilir untuk cuci mata sampai kul 4.00 petang kami pun gerak ..... ke kuala pilah ,nogori sembilan


tarikh : hari yang sama
waktu : 7.20 ptg
lokasi : kuala pilah


ambil barang pelamin kat umah orang kawin sebabnya hubby aku ada kontrak ngan kawan dia lepas semua barang dah siap masuk dan kami pun mulakan perjalan ke kuala lumpur semula....

No comments: