Google
 

25 July 2012

zaman klasik kembali



hari ni tak tahu nak hapdet apa sebab gambar lauk pauk berbuka sume kat lam kamera..nak kena transfer aku malas...jadi belek belek je kat draft dan nampak yang satu ni...ni sempena blender kecik yang digunakan untuk blend nasi mican dah rosak ..(setiap blender kan ada dua bekas satu yang besar satu yang kecik ...yang kecik punya dah rosak )sebab aku selalu isi nasi panas panas pas tu terus blend ..jadi dia punya plastik yang dekat mata pisau tu dah cair ...plastik tu yang cair ..paham ke...



nampak tak yang tengah ada hitam hitam keliling pisau tu ..tu plastik dia dah cair ..jadi pisau tak leh nak gerak laju...bila sejuk terus beku pisau tak leh gerak....

aku tak beli lagi bekas tu sebab bila tanya kat tempat yang aku beli tu dorang cuma jual satu set  sekali blender...takde jual spare partnya...buat apa nak beli kan...jadi guna yang tradisional je...macam zaman mak mak dulu..heeheheh...klasik kan ...

sementara nak dapatkan nasi yang lembut dan halus macam diblend ko kena le kerah tenaga sikit nak lenyek nasik tu...sampaikan tangan pun dah naik otot dah ni...huhu...
aktiviti melenyek masih dijalankan sehingga ke hari ini tapi aku lenyek separuh je ..pas tu campur dengan nasi  bubur yang balance tu...sebab mican pun dah pandai makan sekarang...makan memang feveret dia skang nih..bagi apa pun bedal je ...kalo tak meraung lah dia nanti..apa yang ada kat tangan sume konsider makanan ...pastu masuk mulut ngapp...

sebab tu umah skang kena lebih berhati hati kalau nak letak barang atas lantai takut ada benda yang kecik kecik tu..sedap je dia masuk dalam mulut kang...tau tau je dah biru anak aku...omaigod ...tak sanggup...

5 comments:

|| NaFiRaa || said...

delisha skrg tak suka makanan yang lembek cam bubur tuh.. dia lagi suka makan nasi biasa.. cuma sebelom suap tuh.. mamanye penyet2 sket nasi tuh..kekekek

Iela said...

Emm..nak bagi anak selera makan ni macam macam kena buat kan...

juelee said...

hikhik budak2 mmg gitu kan suke mengutip.. rayyan dah nak masuk 2 tahun, tetappp suka mengutip.. grrr geram je

IntaNBerliaN said...

a'aa kalu camtu kne kerah tenaga sikit la kan.. br leh jadi lumat :-)

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/