Google
 

02 March 2011

raja buah

sape tak tahu ...raja buah tu sape?*sape*atau nak guna *apa*... mai sini aku gitau sikit raja buah tu buah durian la....mmmm dapnya kalau dapat makan buah ni...tapi sebelum tu aku nak gitau lah sejarah silam aku dengan buah durian ni...dedulu,masa  zaman dak kecik aku paling tak suka makan buah durian ni...sampailah aku dah besar panjang gini ...asal bau je nak muntah ...asal bau je pening kepala yang amat...asal durian je mesti ada orang usik usik sua kat muka aku...pelempang kang.....tup tup bila dah kawin perasaan nak mencuba tu membuak buak pulak, nak nak masa tu taim aku tengah peknenkan si puteri tu....jadi nak tak nak aku pun cubalah sikit makan.....bolehlah...tapi aku paling fail bila buah durian tu siap ada urat urat yang boleh tersangkut kat leher kalau makan ...kalau ulas yang besar lagilah banyak urat dia ...aku tak tau lah urat tu panggil apa....


nampak tak sekali bukak ada satu ulas je...yang ni orang panggil kucing tido, aku pun tak tahu mana rupanya bentuk kucing  tu....dan macam mana dia tido....plz eksplain kat aku ..........

jadi setelah setahun kot tak makan buah tu ...tetiba malam isnin lepas teringin nak makan ...jadi aku suh asben aku carikan ...asben aku pulak kalau bab durian memang no satu...tetiba je tau tempat ni ada jual durian...magic sungguh!!!...

 puteri takut betul ngan kulit dia tu...

dapatlah apa yang diidamkan tu, ...tapi tau sajalah skang ni bukan musim durian ye...dia punya mahal sama harga dengan susu anak aku pulak ....dua biji durian 24d (aku tak paham lah ada nombor nombor bagai pulak ,gred dia ke apa??) rm 42.00 ,dahlah kecik tapi nasib baik ulas dia besar besar gak....


 jom ma kita tangkap gambar sebab hepi dapat makan durian ...alololo ...gigi pat batang dah pandai nak posing ye...(atas ada dua batang)

aku makan dua ulas je...itu pun nak terkeluar balik sebab urat dia dok jolok tekak aku ni....memang aku tak reti makan buah ni...fail betul!! yang lain asben aku bedal ....simpan seulas untuk adik aku( angah)...ye, adik aku dok sekali ngan aku... ..dia yang rajin ngasuh puteri kalau dok kat umah....

21 comments:

misza said...

biasa dengar D24. hehehe...
tak suka gak makan durian camtu je. tapi kalau buat bubur dengan kacang hijau memang feveret.

mama qistina said...

misza:ye kot d 24 tu ,alamak nampak nau tak reti bab buah durian ni...nasib 24 bukan 42 ye...

mrs Gee :) said...

durian.. emmph.. teringin la pulak..

AngahSayang2314 said...

alamakkkkkk duri...duri...la... angah tak nak makan sekarang nie ari tue dah mam tapi sakit tekak takut woooo apa pun memang layan la..

kakchik@ella said...

sedapnya durian. tetiba terbayang kemanisan dan kelemakkannya. hihi ..

bonda dadif aka akish said...

wahhh doriann...

=)

mama qistina said...

mrs gee:ehem..de pape ke...sowi lah...buat anda teringin...hahahaha...

angah sayang2314:panas kot,minum air banyak banyak okeh...

kakchik @ella:sedapkan ...tetiba ari ni sume teringin makan dorian ...huhuhu....

mama qistina said...

bonda dadif:hihihi...sedapkan buah ni...

fiezah91 said...

alahai..durian.. sungguh mengoda btl.haha

mama qistina said...

fiezah:tulah kalau sebut durian ...mesti sume terliur...hihihi....

kpah k-poh said...

wahhhh..ini entry paling "kejam" nih...

|| NaFiRaa || said...

WALAHWEH!!! sedapnye!!!! tulun2!! nak durian jugakkkk!!

tapi harga durian mmg mahal skrg nih.. dapnye!!!

mama qistina said...

kpah k-poh:auwww tak sanggup dah wat entri gini...sume kena tempias durian ai ni tau...

mama qistina said...

nafira:ni lagi sorang ..nak makan durian ..makan sikit je tau...

mahal sebab bukan musim ...bilalah dusun kat kampung tu nk berbuah pulak...

Cik Sue said...

ruginyer x suka durian...i like..

mama qistina said...

cik sue:makan jugak tapi cukup rasa rasa je...tu pun bila dah lama tak makan...mmm..

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

As salam, buat tempoyak lagi sodappp

mama qistina said...

BSB:iyelah kak saya ni minat tul ngan tempoyak...tempoyak saya makan dengan lahapnya..

mamawana said...

sedapnyer duyan... mana nak cari time nih.. tingin lak..

mama qistina said...

maamwana:cian mama ,tak tahulah kat mana ada ye..yang jual dalam peket tu ada kot...

YaYaNsMuM said...

Salam perkenalan,^_^ . Durian mmg sedap, tapi baunya...erm..takyah nak cakap la..hehe...
eh!same la kite...my sis pun stay ngan kite..^_^, and gak la rajin jaga my son..hehe