Google
 

22 February 2011

budak kesayangan aku

panaskan blog dengan citer tak hawtt langsung...(apakebenda ntah...)biasalah aku ni kan jenis bangsa yang paling lembap nak hapdet orang sume hapdet strori yang hawt aku hapdet stori yang dah kewl ...eh eh nak jugak kewl ye..padahal tak nak ngaku cite basi ...

anak aku sebenarnya dah sepuluh bulan lebih ...apa yang buat aku hepi dia tetap terus berkembang seperti kanak kanak yang lain ...yelah anak aku ni kan kecik je..sebab masa dia lahir pun kecik je hanya 2.2 kg ...bila semua orang tengok anak aku mesti dorang cakap eh kecik nya budak ni...tak pun tanya lahir cukup bulan ke ...tapi dari segi perkembangan dia memang sangat memberangsangkan...

dahlah masa lahir kuning dia memang sangat tinggi dekat 200 tau kuning dia ni...masa tu semua orang dah buat andaian yang memacam ...yelah kalau dah kuning tinggi tu nanti efek kat otak lah ..jadi cacatlah...semua tu buat aku susah hati...dengan sabar aku jaga anak aku siang malam sebab dia kuning dan kecik dari orang lain walaupun lahir cukup sembilan bulan...

memanglah kalau tengok kes aku ni bukannya berat sangat sebab orang lain lagi kesian ngan anak dia...cuma ini pengalaman aku dengan anak pertama, mesti kita tak sangka yang kita akan hadapi semua ni...

tapi bila dia semakin membesar aku tahu dia ok je...tak ada masaalah apa pun macam yang orang lain cakap sebelum ni...jadi yang penting kita kena kuat semangat dan sentiasa berdoa pada allah swt supaya kita mampu hadapi apa jua kemungkinan ...huh ingat senang ke aku nak taip macam ni...aku tak suka emo emo...tapi kalau aku dah emo aku memang meroyan ....huhuhuhu...



dia budak yang suka hisap ibu jari terutama taim nak tido dengan taim nak susu...kira signal lah tu...

 

orang makan apa dia pun sibuk nak makan gak...


tak kedekut pun ...mintak je kasi, pastu nangis nak balik makanan dia...



dah pandai posing sebab mama suka paksa anak posing sama...kijam betol...

tulah citer tentang budak kesayangan aku...amacam kewl tak ...auwww ...

6 comments:

cik puan akish said...

mutak2 auntie...

mustila dah beso...qistina yg gud gal..

=)

|| NaFiRaa || said...

hehehe.. comel jek gambar hisap jari tuh.. anis dulu isap puting~ nak tido mesti kena ada puting dia.. nasib lah lepas puting dia rosak dia boleh terima tido x pakai puting~ sweet sgt time tuh..

gambar yang pakai tudung tuh comel sgt!!

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

As salam,comel nyer..gambo yg first tue hisap jari..suka sangat.

mama qistina said...

cik puan akish:tanks antie kish...antie pun gud momma juga...

mama qistina said...

nafira:zura cuba kalo kita cabut jari dia tu ..susah tol nak lepas kuat tol dia isapnya...

mama qistina said...

BSB:entah berapa banyak la gambar minah ni tak terkira...tapi memang yang kelaka je semuanya...