Google
 

17 February 2011

makanan tempatan di ganu

hai sume ...disebabkan aku dah terlalu lama tak berhapdet ...padahal baru seminggu je....jadi sume cite yang nak disampaikan adalah basi semata mata...tapi takpe selagi aku simpan koleksi gambar gambar yang aku dah tangkap berkurun tu ...bolehlah aku wat modal nak jual kat sini ....

kisah ni waktu kami balik kampung di ganu bulan lepas kalau ikut tarikh tak cukup sebulan lagi ni...hahaha...ok ok ...kisahnya cuma nak bagitahu kat korang yang aku cuma nak merasa nasi dagang ori yang orang kampung buat ...jadi kalau nak merasa nasi dagang yang ori tu kena bangun pagi pagi sebab kat kampung kul 9 keatas sarapan sume dah takde..orang dah bungkus  barang nak balik umah je....

jadi kejut asben cepat cepat pas tu suh asben aku gi cari nasi dagang kat kampung tu ...last last jumpa gak ngan nasi dagang tu...sedap betul ...apa yang ori ...ntahlah tapi kalau yang orang kampung buat ...memang sangat best ...dia jual macam nasi lemak tu ...bukan macam kat sini sekali beli nah pat lima hinggit ...kat kampung baru berapa je...



nampak tak ...emmm dappppnyaaa...(efek sangat sedap)....


ha ni lagi satu sarapan yang ada....dia memang gulung tiga segi camni ...



 nasi manis...ke apa ntah ...macam wajik pun ada...tapi ada kelapa parut...


* sekian lah entri makanan di tengahari ni ...harap harap korang dapat makan makanan yang diidamkan ...bai bai bai ....

3 comments:

cik puan akish said...

lunch hari ni..nasi goreng...hubby masak..=)

|| NaFiRaa || said...

uwaaaaa... rindu nasi dagang ganuuu!!! sedapnyeee!!

mama qistina said...

cik puan akish:wahhhhhhh beshnya...hubbby dia tu...so baik ....

nafira:ehem...jom ar pi ganu kita makan nasik dagang...