Google
 

23 February 2011

Kolam Air Panas Bentong ,Pahang

ni aktiviti tak sengaja aku masa ujung minggu yang sudah sudah ....sebab dah tak tahu nak kemana jadi kami dengan suka hati telah berjalan sampai ke bentong ...ini perjalanan balik hari saja...alah pegi bentong ikut jalan lama yang banyak gaung ..hutan hutan pas tu terserempak ngan orang asli yang siap bawak sumpit ...nak sumpit apa aku tak tahu....kami redah je...



jalan punya jalan sambil makan sate yang sejuk sebab simpan dalam peti sejuk sebab tak habis makan semalam ...sambil tengok gaung yang ntah berapa dalam jauhnya....kalau ada keta terbabas masuk gaung memang takkan jumpa kot..sebab hutan dia tebal....tapi kalau bawak keta dengan berhemah dan berhati hati takdelah saspen macam yang aku cakap tu....




dan tak sedar dah sampai kat satu tempat ni...memula aku ingatkan tempat ni takde orang nak datang sebab masa kami sampai sini cuma ada dua tiga orang je yang sibuk dok dalam kolam ...aku benti sebab nak cari toilet ...bila pegi toilet sahlah tempat ni memang jarang orang nak datang pun ....toilet memang takleh nak masuk sebab seram sangat ...tak de penjaga dan tak de air....pas tu ada plak kucing sekor yang dok kat tempat kauter dia...bebetul dok atas meja kaunter...terus tak jadi nak terkucil....




asben aku siap soh aku kencing kat belakang toilet ...hadoiiii kalau budak kecik tu takpelah ...ni tepi jalan celah mana nak kencing...kang silap silap masuk u tube plak ....tahan jelah...




dalam dok tahan tu sempat lagi tangkap gambar tepi kolam....tapi bila petang ada pulak orang meniaga kat situ...malam mungkin takde orang kot sebab situ takde lampu dan lagi satu kolam tu keliling hutan ...ko berani ke nak dok dalam hutan mandi kolam malam malam ....kang ada yang menyanyi enjit enjit semut sapa sakit naik atas..(tetiba HKLBR)....hiiiiiiiiiiiiiii hiiiiiiiiiiiiiiiihihiiihii(mengilai pulak)....



ada jugak yang datang situ ...mungkin orang yang singgah kejap macam kami ...sebab tak mandi pun....



kat sini rasanya ada tiga kolam ...air dia tak panas sangat suam suam je...nak mandi siang boleh lagi lah...tapi janganlah pegi bedua je..pegilah beramai ramai sebab takut kalau terjadi apa apa kan susah ...masuk percuma....tengoklah kolam kat belakang tu ...sunyi je ...



*tetiba je aku buat entry seram nak gila ...padahal nak gitau aku gi kolam air panas ...mungkin sebab ini kali pertama,jadi aku tak biasa...kalau korang yang dah biasa tu mungkin tempat ni bestlah....


sebenarnya kami teruskan perjalanan sampai ke air terjun chamang ..tapi tak best sebab aku takleh mandi ...yelah kan planning gedik gedik mana tahu nak pegi sampai tempat air terjun tapi aku dah repeat balik ahad lepas ...nantikan entry yang seterusnya.....
 
 

8 comments:

Pendekar Berkuda said...

wah... mandi koam air panas ke atau cuma cecah kaki je... hehehe..

kat pahang memang banyak tempat menarik...(^_^)


Jom Lepak Sini.. (^_^)

mama qistina said...

Pendekar Berkuda:alah cuci kaki sikit je...nak mandi camno ...kan planning jalan jalan je...

|| NaFiRaa || said...

kenapa x mandi masa kt kolam air panas tuh??? ke air dia panas sampai x leh mandi..

mesti best kan dapat remdam kaki dalam air panas tuh~

syairahmohdanuar said...

hehe.baby mandi tak pakai baju.comel :p

mama qistina said...

nafira:zura bukan takmo mandi tapi kalau tengok air dia cam dalam pas tu tak nampak apa apa pun kat dalam tu...air dia tak panas sebab orang yang mandi kat situ ari tu lek je berenang renang..

mama qistina said...

syairahmohdanur:terima kasih datang blog ni...penderaan bayi katanya...

Cik Sue said...

Diela..
kalau ada org nyanyi lagu enjit-enjit semut sapa sakit naik atas...apa kata Diela seligi-seligikan kepala dia...heheheh

mama qistina said...

Cik Sue:hadoiii main kasar nampak (HKLBR YANG CAKAP)...nak seligi camno ...serammmm...belum sempat seligi dah larik bersepah sepah...