Google
 

09 February 2011

watak dan karekter melalui warna

hai sume dah lama tak suka suka kat sini, hari ni kita suka suka nak? suka suka nak tengok warna kegemaran kita...warna kegemaran aku tentulah pink tapi takde pulok kat sini ... tapi aku jugak suka sangat ngan kaler purple ,opssss .... korang plak ada ke warna kegemaran korang kat sini...kalau ada mari kita tengok sesama okey....

Semua orang mempunyai salah satu jenis warna yang sangat disukai dari sekian banyak warna yang kita kenal dalam dimensi kita. Banyak yang kurang menyadari, sebenarnya dari Warna Favorit kita dapat melihat watak seseorang.

Warna Biru
Warna kesukaan kamu Biru, biasanya termasuk tipe pemurung, selalu menyenangkan dan selalu bertindak pasif dalam segala hal. Selalu mengharapkan kedamaian dan ketenangan. Kamu memiliki kesulitan dalam pergaulan. Demikian pula dalam bercinta karena kamu sering sekali menyembunyikan perasaan.

Warna Hitam
Kamu termasuk tipe orang yang sangat lincah dalam hal-hal tertentu saja. Jika berada dilingkungan yang tidak disukai, maka kamu akan menjadi murung. Kamu selalu tampil menarik, rapi, cukup banyak lawan jenis berusaha mengejar dan merebut cinta kamu.

Warna Merah
Kamu sangat berwibawa dan juga senang melindungi orang yang lemah. Walau sering kali bergaul dan bercanda tapi kamu bisa menahan diri. Banyak orang mengatakan cinta, tapi kamu selalu berpikir dan berpikir lagi. Kamu termasuk tipe yang sulit jatuh cinta.
 
Warna Hijau
Jika warna favorit kamu hijau, maka kamu adalah tipe yang sangat romantik, menyukai keindahan, menyenangi alam dengan udara yang sejuk. Kamu adalah seseorang yang selalu memegang prinsip. Dalam hal bercinta kamu mengidam-idamkan calon teman hidup yang penuh toleransi dan dapat dipercaya.

Warna Kuning
Kesukaan kamu warna kuning menandakan bahwa kamu memiliki sifat optimis. Kamu tipe periang dan senang bergaul, tidak memiliki penampilan yang loyo. Sifat tolong-menolong selalu ada dalam diri kamu, karena menolong merupakan suatu kewajiban mutlak bagi kamu. Kamu orang yang tidak pernah meremehkan siapapun juga, walaupun seseorang itu dungu atau bloon.

Warna Putih
Kamu adalah orang yang dilahirkan ke dunia dengan sempurna, jika menyukai warna putih, banyak orang mengagumi kamu karena sifat angun, sifat idealis dan moral kamu yang teramat tinggi. Tak pernah angkuh, senang menolong siapa saja yang membutuhkan bantuan kamu.

Warna Ungu
Warna Ungu adalah pribadi dengan tipe yang benar-benar luar biasa. Selalu optimis, dalam menghadapi masa depan kamu tidak pernah ragu-ragu, apa yang dikerjakan kamu adalah yang terbaik. Kamu pandai benar dalam mengikuti perkembangan jaman. Dalam bercinta, hanya merekalah yang kuat mental yang bisa mendekati dan menjadi kekasih kamu.


13 comments:

|| NaFiRaa || said...

kekeke.. ade mcm sedikit kebetulan jugak laaa.. :)

mama qistina said...

nafira:emmm warna apa tu ek...apa apa jelah yang penting kita happy dengan pilihan kita tu...

AngahSayang2314 said...

wahhhh warna oren tak de ke?? cedih loo apa pun angah 4 gak sini hehehee

mama qistina said...

angah sayang2314:terima kasih dtang sini ...warna feberet takde kat sini?tak dapatla nak agak karekter angah yang mana satu ek...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

salam, saya suka color biru..tapi betul karekter color nie.

mama qistina said...

BSB:bestkan sekali sekala tilik menilik... kenkadang ada yang kena dengan karekter kita...

BzzKarat™ said...

haha. cam tak kene jer. warna itam tp takde aa sampai jenis berusaha mengejar dan merebut cinta.

Ekmi said...

hehe warna merah mmg best!

mama qistina said...

Bzz Karat:emmm mungkin ada yang betul n tidak...hentam sajalah la labu...hihihi...

ekmi:wahh garang ye...merah gitu..

Myfrin's story said...

Salam, mama qistina. Kak suka warna biru sikit, merah sikit...eh, semua sikit2 la, hihi....

Salam Maulidur Rasul buat mama qistina dan rakan blogger semua...:)

mama qistina said...

hihi warna pelangi ye...

salam maulidur rasul untuk akak jugak...

terima kasih datang sini ye...

Mr Laici said...

Saya suka hijau.. romantiknya saya.. wooootttt...

Entry Terbaru: Tips Untuk Dapat entry popular di geng blogger

mama qistina said...

Mr Laici: hijau kan menenangkan mestilah romantik...
terima kasih singgah sini..