Google
 

16 October 2010

kenduri

hari ni abang ipar aku dari gambang nak datang umah kami...sebab sedara isteri dia ada kenduri kawin ahad sok kat ampang nun...jadi secara tak langsung aku akan turut terjebak sekali ikut dorang pegi kenduri...

nak jadikan cerita...semalam aku dok nyembang ngan budak lelaki kat opis aku ni....aku bagitau la ahad ni aku kena ikut abang ipar aku gi kenduri ...seganlah nak pegi kami bukannya kenai dorang pun ....

pastu budak ni ceritalah kat aku...dulu masa dia jadi collector untuk courts mammoth...dia ngan kawan dia nak cari satu umah ni....tapi dorang tak jumpa sampai sesat sesat...dahlah panas terik ngan lapar lagi...kebetulan bila dorang masuk satu kawasan umah ni ada orang wat kenduri kawin...yang budak ni jenis selamber ke tak tahu malu aku pun tak tahu....nak pegi cari kedai makan tak jumpa....dia cakap dia pegi seven e cari sampul pas tu letak duit....dia terus salam ngan tuan umah tu ....dan duduk makan kat situ....dorang pegi berdua tapi yang sorang tu penakut sikit dia cakap....tapi lama-lama kawan dia pun join jugak....

aku tanya lah kat mamat ni.....macam mana dia kenal tuan umah tu....mamat ni cakap yang orang ramai pegi salam tu...itulah tuan umah.....tuan umah tu tak kata apa ke ...dia bagitau yang dia wakil pak aji mana ntah ...pak aji tu tak dapat datang ...yang tuan umah tu pun cakap....ooooo pak aji tu...padahal sapa tipu sapa aku pun tak tahu ...hahaha....

weh... korang pernah ke salah masuk umah orang kenduri........masa kenduri aku dulu ada jugak yang sesat masuk last-last bila nak salam pengantin (akula)baru gitau eh bukan yang nilah......hadoiiiiiii.....bukannya mak pak kita kenal sapa kawan kita pun ....jadi sapa yang datang semua dialu-alukan ...tul tak

2 comments:

Yati said...

tu pasal kalau banyak kenduri kat taman perumahan tu, tanya dulu, ini rumah polan polan (kawan kita)... kalau kata ya, baru singgah. :)
Tapi kalau kes dah tersalah masuk, sebelum balik, salam tuan rumah, tinggal la saguhati sikit. Sebab dah termakan. Hehhe...

mama qistina said...

yati: haha..dorang ni memang nak kena kan...saja nak melawat umah orang la tu ....lagipun semua orang tahu umah owang kawin ni kan meriah ....