Google
 

19 October 2010

rombongan pengantin perempuan


memulakan kata dengan gambar tuan belog... auwwwww.....tak kosa...ni kisah ari ahad ari tu...kan aku ada bagitau yang abang ipar aku ajak pi makan kenduri kat ampang....aku ingat kan sape punya kenduri ....rupanya anak makcik isteri abang aku....jadi kesimpulannya aku sekeluarga tergolong dalam rombongan pengantin perempuan dari pahang nun...hehehe...padahal aku kat kl je.....

malam sebelum tu ,dorang sampai umah aku dengan sebiji keta kul 12 lebih...aku pun menunggu jelah kata tetamu nak datang...kenalah tunggu kan takkan nak tido lak....masa dorang sampai tu rupanya dorang dah bahagi dua... umah yang satu group lagi kat umah damansara nun.....rombongan datang dengan sebiji kete...sebiji van ngan sebiji pajero....(masa ni berkata pada husband wah ada gak orang nak datang umah kita ye bang....seronok gak nak merasa melayan tetamu ni....)

sampai je umah aku bagi air teh o pun dorang dah tak larat nak minum sebab dah penat sesangat katanya.....dorang ada ajak aku join malam tu katanya ada joget lambak ...owhhhh aku sendiri pun tak larat nak pegi sebab siangnya lepas balik keje half day aku ngan husband bawak si puteri gi tasik perdana ....konon macam si puteri tu boleh main kat playground kat situlah...padahal mak paknya yang melebih.....

okeh takmo cite banyak sebab cite dah basi jadi kita layan gambo sajo ekk....

cak......penantin dah sampai dah jom kita ikut belakang.....

tengah tunggu pengantin keluar....yang tengah tu makcik kak ipar...yang tepi tu kak ipar aku ...belakang tu asben memasing....asben aku opkos yang tengah tangkap gambar tu.....


yeayyyy...penantin dah sampai kita leh tuju ke meja penantin untuk santapan.......opsss sabo...penantin nak naik pelamin dulu da......


eh budak tecit sebelah tu isap puting lagik......aku kat belakang tu pegang payung merah sebelah pegang anak sebelah....tapi tak nampak pulak....


ah tak pueh ati gambo ngan penantin tak de....nak jugak ...masa ni sume nak dok sebelah penantin amik gambo aku pun menempek la jugak.....puteriiiii tengok kamera tu......


potong kek taim ......wahhh ada gambar meke kat situ....kek ni dari secret resipi...kek coklat ....dapppppnyaaa...


ehhh...ni bukan kat umah penantin ye ...waktu dah settle kat umah penantin tadi ....meke nak ajak kami pi bawak meke ni round bandar kl ni...jadi dengan tak nak menghampakan meke maka kami pun bawaklah meke tengok apa yang ada kat kl ni....tempat fes opkoslah bawak gi jalan klcc...yang kat gambar tu masa kat menara kl dah.....lepak...lepak jap pas tu kami antar meke sampai ke jalan gombak sebab mereka akan bertolak balik ke pahang semula....gitulah abis nya satu dihari pada hari ahad yang lepas.....haha...ayat buku teks je aku hari ni......

6 comments:

Cik Su Life Cycle said...

ade kek secret recipe lagi tak??hehe..nak skit

iela said...

abih da lah....hehe...orang ramai nau yang nak makan....

|| NaFiRaa || said...

alahai.. puteri pon dah joint kenduri kawen yer..

iela said...

nafira:haha jadik penantin tecit tuh....nasib tak meragam jer....

ab@h_Izz said...

hi..hi, gambar yg isap puting tu comeyla.

iela said...

abah_izz:haha...bila dah edit baru perasan gambar budak ni...comel je ngan puting tu...dah besar lak tu....