Google
 

22 October 2010

puteri 6 bulan

                                                     


Lilypie First Birthday tickers
sekejap je masa berlalu ...dah semakin membesar dah anak mama ni....bila nak pegi umah mak ida (pengasuh) dah pandai tenung lelama ...takut kena tinggal la tu tapi kena tinggal gak sian dia....ala kejap je...bukan lama sangat pun....kalau tido malam dah pandai angkat kaki tinggi-tinggi...kalau boleh nak letak kat muka mama baru boleh tido haiiiya...bak kata babah...orang pompuan mana bole duduk terkangkang....tapi dengan budak tecik ni takdenya dia paham pun...lagi satu taim nak tido kepala tu kalau boleh nak lentok sampai ke vontot...melentik gitu baru leh tido kalau tak ,susah nak tido ....pas tu tak kira dah kenyang ke belum ke...mesti nak hisap ibu jari...anak manja ni....murah dengan senyuman pulak tu sama macam mama dia kot...petang petang lepas mandi mesti kena tido tak lama pun kejap je jadiklah...syok kot tido sejuk sejuk ye....tapi bila bangun kalau tak ada orang kat tepi dia ....boleh la dengar sora dia menjerit.....pas tu kalau dah nampak mama ke babah kat tepi dia ..puas hatilah ...elok je senyum-senyum ....puteri ni isyarat dia kalau lapar atau haus dia akan hisap ibu jari ...selalunya taim tengah tido la boleh cam ...bagi susu terus hisap sampai habis ....oooo gitu ye ....tapi puteri ni budak yang baik dia tak pernah meragam teruk sepanjang aku membesarkan dia .....tu yang buat mama ngan babah sayang sangat kat puteri nih....tak tahulah pulak macamana perangainya bila besar nanti ye....jangan lah terlalu berdikari sampai lupa yang mama ni masih perlukan kasih sayang dari anaknya juga.....






     

9 comments:

|| NaFiRaa || said...

6 bulan dah.. kejap jek kan~ tau dah besar dah dia.. sonok tengok anak membesar depan mata..:)

MamaYatie said...

alolo...dah becar yer...semoga membesar jadik anak solehah..amin

mama qistina said...

nafira:separuh depan mata ..separuh depan mata pengasuh dia...hahaha...

mamayatie:yelah mama yatie moga jadi anak yang solehah amin...

Cik Su said...

comei nyer

SYaMiLa said...

comeinya puteri..dh besar pun..kejap je kan masa berlalu..

New Entry "Manusia Zaman Batu Muncul Depan Rumah…"

mama qistina said...

cik su:beruntung diri ini mendapat anak yang comel ini....

mama qistina said...

syamila:yela mila tak terasa masa berlalu begitu pantas ...rasa macam tak nak bagi dia membesar terus boleyyyy....hehehe

cik puan akish said...

selamahepi 6mths sayang qistina...cepat beshor ye nak...:)nnti leh tolong mama masak...

mama qistina said...

cik puan akish:time kacih ye ...harap harapla boleh tolong mama dia ni nanti...