Google
 

09 September 2010

pelita raya dan kisah mercun

sebelum apa -apa aku nak show kat sini gambar pelita yang hebat ni...siap jadi pintu gerbang ...ni sebenarnya sekali ngan hari merdeka ari tu...ni original punye ye kat kampung melayu subang.....


tak berapa nak clear sangat tapi tak pe.. nilah rupa sebenar yang ada....cantik takkk??

korang macam mana dah pasang ke belum pelita raya ni...syokkan kalau ada ruang nak letak pelita raya...pas tu ada bebudak yang dok main bunga api...aku kecik-kecik dulu beraya kat kl setiap tahun ....tak merasa sangat cemana rupanya beraya kat kampung ....

bila raya adalah orang tua aku belikan kami bunga api dan kami pun main lah adik beradik.....ada satu tu mercun roket huihh... yang tu kalau salah parking naya terbakar umah orang....pas tu mercun yang ada tali kat kiri kanan dia ,bila tarik tali tu meletuplah mercun tu ....pas tu bunga api kucing...ala dulu peket dia kertas pas tu ada gambar kucing...kat dalam tu ada bunga api yang batang dia dawai aje...yang paling glamer skali mercun pop ...sampai skarang pun ada lagi ....tempat yang dituju adalah dekat kaki orang....bila meletup... melompat lari...tunggulah nanti bila anak aku dah besar ....aku belikan untuk dia...padahal sape yang melebih ....tungguuuuuu...haha...


ingat ye sume jangan bagi anak..ke anak buah..adik-adik yang kecit comel tu main bunga api n mercun tanpa diperhatikan ...bahaya sangat...nanti kalau dah kena ,hilang segala kecomelan yang ada...

atau korang ada bunga api yang best macam ni
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
kebaboom...

No comments: