Google
 

01 September 2010

tunaikan hajat...

ada sesape yang belum bayar lagi ke zakat ni ....aku pun tak tahu sangat pasal benda ni....tapi apa yang aku tahu kalau kita cari makan kat tempat tu lebih elok kita bayar zakat kat tempat kita cari makan tu....

asben aku pulak kata hari ni dia nak pegi masjid bayar zakat...tiga kepala untuk kami bertiga.....dan sedikit sumbangan untuk orang masjid berbuka.....aku ni tak reti nak memasak ...nak hulur sumbangan kewangan ....tak berdaya pulak ...jadi aku bagi apa yang mampu aje...sebenarnya niat nak bagi dari sebelum aku beranak lagi sekarang baru tertunai ....hehehe...terlambat ke aku .....tak lah kot janji aku tunaikan hasrat tu....setel .....


p/s:entri ingatan untuk diri sendiri sahaja.......

6 comments:

|| NaFiRaa || said...

husband saya pon bayar zakat kat shah alam.. tempat carik rezeki..

MUMMYAR said...

ala eila x kisah lmbat atau cepat asalkan kita tunaikan ye tak.....keikhlasan tu yg penting.....mudah2an murah rezeki iela lepas ni ye.....

Gen Fujita said...

banyak sikit cepat lambat, Allah nampak, jadi teruskan beramal dan bersedekah.

diana said...

selalunye saye tak tau pun
bile suami nak pi bayar zakat
dan kat mana..
sedar2 je,bawak balik resit dah..
hehe

mama qistina said...

Nafira:yelah lebih afdal kot..

mama qistina said...

Mummyar:insyaallah moga dimurahkan rezeki amin...

Gen Fujita:ya betul ...semua ditentukan allah swt

Diana:yang penting mereka tunaikan tanggungjawab mereka sebagai suami dan bapa kan...