Google
 

03 September 2010

Air Kelapa Laut

 ni gambar curik carik kat google
ni lah ruponya buah kelapa laut ...ada yang tak kenal lagik...

ada sesape yang pernah try benda ni....air kelapa laut...aku dulu try sekali masa ondeway balik dari cameron.. kan kat tepi-tepi jalan dorang ada jual air dengan buah kelapa laut nih....tengok bukan main kecik je ingatkan murah pi la beli sebijik ...konon nak merasa ...sekali hambik ko sebijik tu RM7.00 ye...bila nak makan macam tak semangat je tengok isi kat dalam tuhh....ciput sungguh...kalau orang tamak tak leh makan menda ni....hohoho....(akulah tu).....

ha ni rupa pati air buah kelapa laut...bancuh dengan air masak tanpa gula....elok tuk sejukkan badan...
ibu dalam pantang jangan amalkan ye...

ni baru kaitannya....yang kat atas tu intronya....masa pergi param ari tuh asben aku nak minum air kelapa laut nih....jadi kami pun carilah kedai air ni dan jumpa...... macam biasa kalau beg plastik besar ...RM2.00 kalau yang cawan punya RM1.00 sajo....taim nak beli tu aku nampak ada yang kat dalam botol ...aku ingatkan dia dah siap letak dalam botol ...aku cakap lah kat asben ...ha ni dah siap botol.....amiklah...tanya kat tuan kedai tu......

berapa ni bang ...
lima henget dik...(wah mahal pulok)...
kenapa mahal pulak...
oooo tu pati dia....satu botol(mineral kecik) boleh dapat tiga jag.....

wohooo...ingatkan  air dia yang dah dibotolkan ...rupanya pati buah tu laaa...nasib aku tak selamba badak pegi beli tanpa tanya...cuba bayangkan asben aku akan berbuka dengan air yang rasanya luar biasa tuh....hehehe...so kami pun belilah pati dia supaya tetiap ari asben aku boley minum air buah kelapa laut yang dibancuh oleh wifenya nihh...

kat kedai tu ada banner yang tertulis:

3 comments:

|| NaFiRaa || said...

x pernah pon try air kelapa laut nih.. sedap ke???

mama qistina said...

Nafira:air kelapa laut ni rasa cam tawar je..ntahlah saya kalau kata nama ubat ni semuanya tak sedap ....cuba kalau yang nak bagi penyakit tu sedap je....

Sha Shanaz said...

Rasa cam air mata kucing