Google
 

11 January 2011

aksi potong potong

bila tiba bulan doblas je keluarga aku memang hapening dengan sambutan ari jadi tiga orang lelaki ni...satu satunya abah kesayangan aku ,adik lelaki no 3 dan satu satunya harapan bangsa yang takble blah insan yang terchenta malu nak tulis betul betul jadi bagi berbelit sikit.....

sambutan ari jadi ni sebenarnya nak surprisekan abah aku sebab dia yang paling spesel kan ...so aku soh asben ngan adik aku yang no 3 pi belikan kek arijadi....walaupun aku dah bagitau awal awal nanti kat atas kek tulis sekali nama korang ngan nama abah ye....namun korang memang terbaekkkklah ....siap tambah nama aku pulak walaupun besday aku pada bulan sebelas yang dah berkurun tu....



nampak tak kat kek tu ada along...along tu akulah...nyibuk tul nak enterpreme...opsss ni keje laki mak hokey...ko ado?




kek siap ada lilin tapi sorang pun tak hingin nak tiup.... tak kosa katanya...



tengah dok berbincanglah tu sape yang potong dulu ...ko dah potong...tetiba...teringat plak iklan potong potong yang tm dulu tu...



dok gaduh plak ...sape nak potong dulu ...malu lah tu...yelah menantu takleh lawan pak mentua ye...biar abah potong dulu....



akhirnya....pisau yang cenoni tu kita pegang sorang sikit untuk sesame merase okeh....



lepas potong kita bahagi sama rata plak ...eh tak orang lain pun nak merasa gak...nampak je cam mereka bertiga yang konker itu kek tapi disebalik tabir bersepah lagi yang menunggu ...termasuklah akuuuuu....hahahaha....



terasa cam aku ngan adik yang lain seperti anak tiri plak bila tak disuapkan kek yang penuh dengan krim dan lelemak itu oleh mak tersayang......

ah ingat kek krim ni terasa mual pulak nape eh...sebab kecik kecik dulu kalau pegi umah orang mesti berebut nak bahagian yang ada krim je...kalau tak dapat mesti buat muncung ala ala muncung itik ...tapi muncung ni macam nak kena mintak pelempang dengan mak ...sebab buat perangai kat umah orang ...kan kan kan....balik nanti siap ko aku kejekan (mak yang cakap)....hehehe....

2 comments:

|| NaFiRaa || said...

hehehe..meriah jek nampak majlis potong2 kek nih..:)

kalo zura memang dari kecik x suka makan krim.. makan sikit ok lagi.. kalo makan banyak mula lah rasa muak..:)

mama qistina said...

nafira:hem sekali potong mesti ada tiga orang tuh ..memang meriah...tak kiralah tarikh bebila pun tapi mesti nak bagi potong gak...