Google
 

17 January 2011

kalau hari hari macam ni.....

ni adalah entry untuk si kecik puteri...

puteri sayang ,sekarang ni dah pandai guna walker kalau dok kat situ habislah satu umah dia pegi..mana ma ada situ jugak dia ada.....laju je kaki tu ye...


paling baik sekali bila bunga bunga cinta sticker yang kat dinding umah kita puteri nak koyakkan ...pantang lalu tepi dinding situlah dia dok terbelek belek tarik tarik sampai batang daun tu naik lekang ....nasib ma beli kat pasar malam je...kalau koyak leh beli lain....takpelah ma tak kisah pun...

lagi satu pantang tengok tempayan cina yang ma kutip kat kampung babah ...tempayan budu kata babah dari zaman nenek babah lagi...bukan pasal tempayan tapi buah ceri yang kiut kaler merah tu puteri tarik nak makan ...nasib buah dia besar jadi takleh masuk mulut kalau tak ...esok masuk sokabar muka depan....




dan lagi pasal puteri ni ....kalau kat dapur ma yang sempit tu asyikla nak duduk kat tempat rak pinggan mangkuk..sekali satu hari tu dah terpecahkan mangkuk budu babah plak....cian babah mangkuk kesayangan dah pecah dek anak kesayangan ....takleh marah ye babah...puteri tak tahu apa apa ....tapi babah ok je dia gamkan balik mangkuk tu dan simpan ...nanti bila puteri dah besar puteri tahu lah itu keje sape ye nak....


mangkuk spesel babah dah pecah...tu pun dia kutip simpan kalau yang lain tu ma buang je ...

tapi puteri tetap kewlll... hari hari nak cari keje baru supaya semua barang kat umah ni dia dapat jadikan mainan dia....remote control la ...henponla...mainan dia yang belambak tu sikit pun tak heran ..ishhh ma pulak yang heran ....

nanti puteri dah besar jangan lupa tau baca cerita ni...ma tulis tentang puteri supaya puteri tak marah kat anak puteri plak bila dia suka main benda yang bukan bukan...nanti kalau ada lagi puteri ke putera ke..ma janji ma akan tulis serupa macam ni jugak supaya semua anak ma tahu apa yang dorang buat masa kecik kecik...



yang menaip ,
mama 

4 comments:

|| NaFiRaa || said...

kenangan manis tuh~ nanti bila puteri dh besar dia tahu lah cam ner kerenah dia kecik2 dulu kan.. hehehe

aibaks said...

hehe.. takpe.. mungkin tu tanda si puteri ni sebanarnya nak tolong mama die.. hehe

mama qistina said...

nafira:nanti dia dah besar kena mintak gnti rugi ...tu yang simpan barang tu...hahaha....

mama qistina said...

aibaks:dia memang rajin ...harap harap tak malas macam ma dia ni...