Google
 

10 January 2011

tak tahu nak letak tajuk tapi cerita dah karang dulu....ni sambungan kisah kenduri laksa ari tu...malas nak letak link jadi cari je tajuk kenduri laksa tu...cerita ni tentang ketibaan geng marhaban atau kumpulan marhaban ke rumah cik liza atau mama aku...meke datang dalam kul 3 lebih sambil lepak lepak jap tunggu puan umah siap siap pas tu cek sikit hidangan kat luar tu dah penuh ke, ada yang tertinggal ke hapa ke...sebab bacaan yassin bermula jam 3.30 petang...eh dorang nikan tepati janji tau cukup taim je start terus ....lagipun ni geng mak aku jugak ...haha...

yang aku pulak dok sibuk nyiapkan si puteri tu ....tema aku sefamily kaler fink tapi bukan seluruh keluarga fink ...mak abah aku carca marba je...untuk majlis ni aku join sekaki baca yasin...bukannya apa saje je nak baca baca sikit bagi segala atok atok sayiton tu berambus sekejap supaya aku boleh menjadi insan yang lebih belemassslembut lagi bersopan santun....tapi sekejap je ...pas habis setel je sume bacaan tu terus aku melenting cari laki aku tanya kenapa anak aku meraung raung tak reti dok diam tanpa jagaan babahnya....yelah ko tengah baca baca tetiba anak ko merangkak sambil meraung macam kena cubit pas tu sume sibok tengok tengok ....sambil berkata anak sape tu tengah nangis ....heyyyy sabar jelah...



 belom apa apa dah tunjuk makanan ...ada kuih kastard jagung mak buat ...sponge kek dari tesco saja sonang keje, laksa ,roti sadin pun mak buat...pulut kuning ngan sambal pas tu gula gula dalam kotak ...



bacaan pun bermula....




lepas habis baca kita makannnnnnnnn ....



pas tu lepak lepak tangkap gambar yang ala ala candid ke atau.......



gedikssss sikit.....atau......



agak agak ngeri sebab syaiton sentiasa disisi anda......hahaha....



lepak lagi ....sambil menunggu giliran mangkuk tambah yang keberapa entah....



sambil diperhatikan oleh mem besar yang kepenatan....dan berkata...pepandailah korang yerrr...nak makan ambik sendiri...semua aku dah lambak kat situ...kan sonang.....(tipu je)



 (puteri ngan wan)
sambil membiarkan anak sendiri pergi merata rata tanpa jagaan mak bapaknya...yang melahap laksa tanpa henti .....



dan beralih tangan pulak pada nyang atau moyang ....orang kedah panggei tok untuk pompuan dan wan untuk lelaki......



dan terus kepada wan chak pulak....huhuhuhu ....bila lagi mau makan dengan senang hati....inilah masanya...bila orang ramai nak pegang budak tecik kita biarkan je...janji orang tu tak bawak anak kita balik umah dorang terus tu kira oklahhhh....

majlis setel kul 8 lebih ...siap siap sume kita nak gi tengok sambutan tahun baru kat pantai merdeka pulak ....nanti aku story kat sini lagi...k ...byeeeeeee....auwww....




No comments: