Google
 

16 January 2011

sup gear box terbaekkk...

kat sini ada ke yang minat makan gear box...dulu aku tak reti apa ke menda gear box tu...rupanya itu adalah bahagian lutut sang lembu ...disebabkan dia besar cam gear box sebab tu lah orang panggei gear box...betul ke...

aku pulak dah mula terjebak dengan makanan ni sebab asben aku yang suka makan.....kalau kat kedai jual rega mesti doploh lebih seketul ...tapi kalau buat sendiri boleh dapat tiga pat ketul....buat sup ,pas tu buat kuah kicap campur limau....kasik pedas pedas sikit barulah meletopppp...emmmm dapnya...


bahan untuk membuat sup tido plak dia tu...


 ni masa kat kampung ari tu ,sume tengah pulun ratah tulang lutut tu..


nangis sape yang terer makan gear box ni tengok ....

  
nak bagi sedap kena rebus lama lama barulah sume isi daging dia lembut..senang nak kunyah..





eh dah bangun dak tecik ni ...ecece...sendiri letak gambar sendiri terkejut...

2 comments:

aibaks said...

sekali sedut pakai straw la plak.. hehe.. da lama tak pekene gear box..

mama qistina said...

aibaks :jangan tak tau ...itu sume kaki tulanglah tu..selagi tak licin jangan benti ...