Google
 

12 January 2011

jenjalan pantai merdeka ,kedah

ingat tak tajuk lagu cinta pantai merdeka....bestkan ,tapi kalau dapat pegi mandi kat laut dia lagi best ....dah lama aku tak mandi kat situ...dulu masa kecik pernahlah mandi kat situ ...skang ni kalau nak pegi mesti taim malam je ...sebab siangnya sibuk nak kesana sini...dahlah cuti singkat ...pas tu sibuk nak join aktiviti lepaking sesama sanak sedara takpun dok umah layan tv....

jadi pada malam tahun baru yang dah lepas tu...aku ngan family dah bajet nak pegi pantai merdeka tu...malam pun malamlah...sampai je parking pulak full...jenuh gaklah nak mencarik parking...dapat parking je zup zas cecepat masuk...

masa sampai situ ...aku nampak ada bazar...mungkin dibuka untuk tahun baru je kot...pegilah buat satu round kat situ...aku pilih keychain untuk member kat kl....murah je 3 biji 5 hengget ...oklah tu amik nam sepuluh hengget ...

nak dekat kul doblas dah ..kami buat satu pusingan tepi laut plak ...tak turun sampai ke bawah sebab dorang buat tembok ...jadi tengok dari atas je dah cukup ...pas tu carik pot nak duduk jap...tepat kul doblas tengah malam ...aku dengar bunyi azan dari dewan kat situ...pas tu dengar bunyi bunga api kebabom....

rupanya konsep sambut tahun baru kat pantai ni meriah wehhhh.....dorang dok berkhemah kat situ siap bawak periuk belanga bagai ....ada yang pasang khemah sampai bersambung sambung sebab pergi ramai ramai kot....pas tu bila taim nak sambut tahun baru .....setiap orang kat khemah tu akan bawak bunga api sendirik dan lepaskan kat tepi laut ...kalau bunga api yang kecik pulak dorang  lepaskan kat tempat masing masing je...

bayangkan, dahlah seluruh pantai tu penuh dengan orang yang bawak bunga api tadi pastu dorang pakat dok letupkan kat situ ...sampai tak tahu nak tengok mana satu ...kejap kat belah sana kejap belah sini ...kejap kat belakang kejap kat depan ...last last tinggal asap je....


layan pica saja ye malas nak caption dah







 mak abah aku ngan anak lelaki dan menantu hantu lelaki dia ...aku sowang je anak pompuan dia auwwww...







dan akhirkata dari puan blog ...jangan contohi aku kalau dah sampai tahap kebuluq tak hingat....

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
--
-

-
-
-
--
-
-
-
-
-
-
--

nyampah tengok muka sendiri rasa cam nak pelempang je muka sendiri ....

No comments: