Google
 

22 December 2010

dari tasik perdana ke klcc

zaman muda muda dulu sibuk dok cari taman taman untuk jadikan tempat berdating ...kononnya nak ambik feel jiwang jiwang lah...yelah zaman muda remaja gitu...

skang pun masih nak mencari taman tapi bukan nak bercinta atau nak feel jiwang tapi sebab nak bawak anak kenai ngan dunia luar ...macam aku ni ha... dok atas nun tingkat pat ....aku keje bawah umah ...antar anak depan umah...jadi masa bilanya anak aku nak keluar tengok dunia luar ....

jadi dengan rajinnya aku selalu bawak anak aku keluar supaya dia tahu dan nampak dunia yang luas dan berwarna warni kat luar sana tu....

ok jadi dengan itu bukan anak aku je ngan korang sekali aku bawak berjalan jommmm....



cuaca mendung nak hujan ...dahlah tak de musala atau pondok jadi reda je kalau hujan kat situ....



bapak,anak,pokok, ngan mak...keluarga bahagia yang lintang pukang duduknya...



cak....senyum yang lebar sebab hepi dapat pegi jalan jalan 



rambut tadak tapi masih nak pakai hairband...apa apa jelah ...



kawan baik puteri buat masa ni..anak jiran pun aku angkut sekali...dah jadi macam anak sendiri pulak...



tengok puteri tu ...tak terpegang aku dak tecit ni sebab nak main air kolam tu...dia ni memang antu air ..nama pun kembar air ...gitulah gamaknya....



dekat taman rusa ...cubaan nak bagi rusa makan daun ....



habis jenjalan kat tasik kita singgah klcc pulak...kat sini pun jalan jalan saja tanpa arah tujuan ....




nampak tak muka puteri tu...taim ni dia dah yak pun ...tu jadik tak selesa ...jadi maknya cepat cepat carik toilet kat dalam pulak....masa nak masuk situ ...kebetulan satu floor tu nak masuk toilet kena bayar rm 2 hengget....jadi nak tak nak kita masuk je la....




toilet dia biasa je ...cuma dia tambahkan bedak ,lotion ngan gel untuk baby...jadi aku dengan senang hati meredah je apa yang ada kat situ...pas tu ingat nak repeat masuk sebab rasa rugi lak kalau tak merasa buang air kecil kat situ ....habis salin pampers anak ....pas kat babah dia pulak, pas tu tanya kat kaunter tu saya boleh masuk lagi tak....boleh, no problem ....ohhh bagus gak eh...rupanya kat depan cermin besar dorang tu ada sediakan macam macam lagi rupanya...siap ada body spray 'body shop' ...gila jakun ...apalagi redah je apa yang ada....




konon nak temankan anak dia naik padahal memang teringin nak naik ...ni memang vandalism cara terhalus....pas habis satu round, kita gi foodcourt untuk makan...habis sudah edisi jalan jalan hari ini....

8 comments:

|| NaFiRaa || said...

jalan2 hujung minggu.. itu jek lah masa yang ade untuk famili..

rm2 skali masuk toilet.. boleh tahan mahal jugak masuk toilet kt KLCC nih~

iela said...

nafira:betul tu...seminggu sekali sampai pokai jugak poketku...toilet rm 2 tu setingkat je ..yang lain free je...

Cik Sue said...

Salam Ila
Masuk toilet RM 2 mak aikkk...dpt anak akak yg asyik nak ke toilet jer mau duit toilet 50 hengget..uhuhuhu..Tapi apa² suke tengok keluarga Ila..

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

salam ila, jalan2 hujung minggu memang best, balik rumah sedar2 sakit kaki jerrr.

iela said...

cik su: haha siapkan botol mineral sekali...taklah kak toilet lain free je..nak merasa yang mahal skit dapat pakai barang free kat dalam dia tu..

iela said...

Be Simple Beb: sakit sakit tapi esoknya dah planning nak kemana pulak kita ....

Nur said...

Bestnya jalan-jalan. Tak tau pula ada taman rusa kat tasik perdana tu. Lama tak ke sana. :)

iela said...

yati:kak ..taman dia kena naik atas ...pas tu kaalu naik atas lagi leh sampai ke taman burung...ke planetarium hah kira shortcut...pas tu nak menapak turun plak satu hal ....