Google
 

08 December 2010

memborong keropok lekor

lagi lagi kisah yang dah basi....owhhh bagi aku tak basi ...tetap mekar mewangi ....kenangan yang tak akan dilupakan sampai bila bila ....nak nak pulak bila kita pergi ke tempat yang tak pernah kita terjah sebelum ni...selagi banyak gambar selagi itulah konsep cerita bergambar dikekalkan ...kikikikik...dengan paksaan suruh korang melayan gambar sambil membaca....


hari ni aku nak bawak korang kesini yer....kalau pergi kuala terengganu tak sah kalau tak singgah kesini beli keropok lekor losong....mula mula aku ingatkan losong tu sejenis keropok lekor jugak ...sekali nama tempat daa....nak pergi sini tak jauh dengan masjid kristal ...dekat je ngan masjid kristal ...tak kira masa ...ramai sungguh orang kat sini....


aku ngan kak ipar aku borong kepok lekor kat sini lah...ada kepok lekor yang siap rebus ada yang siap goreng ...ikan masin ...kepok kering yang siap mesin ...tinggal nak goreng je...macam macam ada, rega murah murah nok ....nampak orang tengah beratur panjang nak beli kepok lekor tu...termasuk aku skali lah tu...


nampak tak kepok lekor rebus...tengah berasap tu sekejap je dah habis...pas tu ganti lagi yang panas panas cam tu gak....yang rebus ni boleh terus makan je...kalau nak goreng pun boleh gak....rega rm 5.00 ada lima belas batang kot ...(yang pendek punya)...yang panjang punya tak ingat ...tapi yang panjang cepat habis...aku beli rm 5.00 hengget je...sape nak makan banyak banyak...kak ipar aku yang borong sakan ....nak bawak balik jb katanya...


bersama kak ipar yang sibuk sms....masa ni dah penat berjalan ...tapi masa ni belum pegi beli kepok lekor lagi....pas kita jalan jalan mydin ganu kita singgah makan dulu....masa ni kat tepi laut gak tapi ada tembok ...jadi tak nampaklah rupa laut tu....dapat rasa angin je....terus tertido puteri...penat ko, berjalan je kejenya ....


 air teh besar punya....eceh tipu jerrr ....teknik gambar je...kononnya cik abang yang pandai buat hasil seni...sambil kita show menu yang kita order tu ....emmmm...meleleh air liur sampai ke lutut dah ni....aku punya order mihun tomyam ..tak sampai lagi ..tapi dorang belasah letak nasik goreng sampai dua pinggan depan aku yer....nampak cam kebuluq sikit aku nih.....tak patut...tak patut.....


makan lagi tapi ni malam punya pulak ...siap bagi puteri potato kfc plak....tenkiu kak ipar yang baik ati belanja kami makan ...moga cepat dapat jodoh ...motip????pas habis berjalan satu hari ..memasing malas nak balik masak kat umah ....jadi kita singgah je kedai yang ada kat tepi jalan tu....pas makan sempat lagi shopping kat kedai borong dua hinggit sebelah pulak...ada ke ...kedai tu pun nampak menarik di mata aku ...padahal kedai dua hengget melambak kat sentul ni....dah balik balik ....tak de keje memalam pun nak belek tupperware....(kononnya laki mak marah sebab sibuk membelek lagi)...

6 comments:

HaNTwO said...

wowwwww best tu kopok lekor...lame x makan ...

Be Simple Beb(BSB) - threeQ said...

kopok lekor makan panas2 sedap, tapi bila dah sejuk liat kat main.

|| NaFiRaa || said...

rindu sama kopok losong tuh!!!! haih~ bila nak balik ganu nih!! cuti tahunan pon dh abes nih..muahaha

Afiq Din said...

kopok losong mmg sedap... tgk name kg pon losong.. haha

mama qistina said...

hantwo: kalau nak makan kenalah gi ganu carik kopok losong ...

Be Simple Beb:nak nak kalau simpan satu hari lagi liat nak makan

mama qistina said...

nafira: zura best kan gi sana ...seronok tengok orang ramai beratur sebab nak beli kepok lekor tu...

afiq din:tak kenal maka tak cinta....auwww