Google
 

24 December 2010

sahabat

kenapa tetiba nak buat entry tentang sahabat ,sebab malam tadi sebelum tido ..tetiba teringat nak buat entry ni esok...tengok punyalah bagus otak ni bagi idea untuk buat entry ...ntahpapejelah.....bila dah ngadap komputer takleh online plak lagisatuntahpapeje....skang baru boleh....

okeh skang boleh cerita dah....dulu taim aku kecik kecik masa tu baru darjah satu ...masa baru nak kenai alam persekolahan lah kiranya...aku dapat satu kawan ni nama dia adura...kami berkawan sebab mak kami kawan baik ...hah itu pendapat budak darjah satu yer....dari hari kehari kami makin rapat dan terus menjadi sahabat sehingga habis darjah enam ....zaman budak budak berhingus dulu, kalau jadi sahabat wajib pegang tangan bila berjalan ..taim rehat kena pegi toilet sama sama beratur kat kantin pun kena sebaris...lagi best menu makanan mesti nak sama...baru sahabat gitu....

habis darjah enam kami tak satu sekolah dah ..dia sekolah lain aku sekolah lain ...masuk sekolah menengah ...perangai cam budak lagi...tak reti nak pilih kawan yang bagus untuk kita...tapi kat sekolah menengah kita kena ada geng...ini lagi hebat...hahahah ....kalau ada geng baru kita ada kawan kalau tak kita dok sensorang ...itu pendapat budak baru nak naik remajalah....

aku sempat sekolah kat kl ni sampai awal tahun tingkatan tiga...pas tu kami kena pindah kedah sebab ada masalah dengan tuan umah...jauhnya pindah...masa nak masuk sekolah kat kedah aku masih tak kenal sesape kecuali sepupu aku yang sebaya ngan aku nama ina...dia je yang jadi jurupandu aku masa tu ...kami sekolah asing asing tapi aku selalu tunggu dia taim habis sekolah sebab tak ingat jalan nak pegi station bas nak balik umah...jadi terpaksa tunggu...kesian kat aku...

dok dalam berapa hari je aku dah kenai ngan sorang budak ni nama dia farah ,dia dok satu taman ngan aku gak ...tapi sebab dia yang mula tegur aku ..aku jadi cam best nak berkawan ngan dia ...memang dia best ...dia ni kelakar sangat orangya..dia suka sangat ngan watak pak cik din beramboi kat majalah ujang...sampai skang pun aku reti lukis kartun tu sebab terpengaruh ngan dia....

pas masuk tingkatan pat aku kenai lagi sorang budak baru masuk sekolah tu..nama dia aida..dia dari penang...aida ni lagi satu kepala ngan aku ...taim balik sekolah je mesti nak melencong...opssss..bukanlah kemana pun selalunya aku akan pergi ke supermarket terdekat sambil belek belek barang kat situ sebab nak tunggu masuk library ..aku kan pengawas perpustakaan ...masa tu memang voge habislah kalau dapat jadi pengawas ..biarpun pengawas buku....sebab leh pakai kasut itam ...hehehe..perasan cun gile...

dalam masa yang sama aku kenai sorang lagi budak nama dia nisha...budak ni dari perlis ..pun baru pindah kat sekolah ni gak...dia ni memang nampak ganas walaupun suara halus cam fasha sandha tu...tapi dia kawan yang tak kedekut taim makan ...dia pun boleh join satu kepala ngan aku gak....tapi dia tak besfren ngan aida tu...sebab tak satu kepala kot...tapi percayalah aku pun heran macamana aku leh jadi sahabat untuk dua orang ni sedangkan kami satu sekolah...cuma kelas je tak sama.....

semua nama diatas ni masih lagi berhubungan ngan aku kecuali si fara...tetiba je keluarga dia pindah umah dan aku tak dapat carik dia sampai sekarang......adura pulak masih ada lagi tapi aku selalu jumpa mak dia je..dia ntah kemana asyik ilang je.... tapi si nisha ngan aida tetap akan jadi sahabat aku sampai bila bila....dua orang ni yang selalu aku carik bila aku rindu...sekarang pun terasa sangat rindunyaaaaa kat meke dua orang ni...nak tipon lah jap gi...ececeh cam tak pernah tipon je....

agak agaklah ada ke jenis sahabat maya ni...yang orang selalu dok kecoh kecoh jumpa kat bloglah kat fesbuklah...ada ke...aku pun masih tercari cari ...adakah aku akan bertemu sahabat maya ini...selangkah kealam misteri .....auwwwwwwwwww.....

No comments: