Google
 

15 December 2010

jejakkan kaki ke Tasik Kenyir

ok mungkin ada yang akan kata ...eleh kecoh la ko ...setakat pegi tengok tasik kenyir dari tepi jalan pun nak kecoh ...oh tidak aku tak tengok dari tepi jalan hokey aku pergi betul betul depan kat air tasik tu sikit lagi nak terbenam kat dalam tasik..... gara gara laki aku punya pasal.....

kalau orang ganu yang dok kat sekitar situ mungkin tak heran sebab dah bosan dengan tasik tu melainkan aku yang jakun nih...... tapi kalau si kaki pancing ....tempat tulah yang paling feberet sekali ye tak??..
hari sabtu lepas,belum balik keje hafday laki aku ada tanya nak balik kampung ayah tak ....aku macam hah...nakla ...bila...pas balik keje nanti..ok siap... habis keje terus balik umah kemas kain baju untuk sehari semalam je...laki aku suka cakap lipat baju selai sudah...heii cik abang ,itu ko aje..aku takleh baju selai tau...mesti ada baju pakai malam pakai siang ...baju jalan ...baju nak balik sini nanti asing asing tau...gitulah lumrah pompuan sengal cam aku ni....(tipu je lebeh)....

jam dua petang baru bertolak ..sebelumbebetul nak balik kita tapau kat hentian genting sempah ...dan paking tepi jalan untuk makan....ingat nak makan kat genting dan turun balik ..tapi lain kali jelah nok...ingat nak balik shah alam ke...kita nak balik ganu wehhhh.....

kita sampai kul lapan lebih dan pepagi esoknya(ahad)kita keluar pekan untuk beli susu baby...pas tu tak tahu nak kemana..tetiba aku bukak mulut pasal tasik kenyir dan apalagi macam orang jakun ....kita terus kesana...sampai sampai konon nak carik port lepak tengok tasik last last terpaksa terus kena dok tengah panas sebab tayar sangkut....jom kita layan sehari di kenyir....



kita tapau kat sini dulu ye....



cuba ko tengok  tu..termenung plak ..konon malulah tu aku amik gambar dia nak letak kat blog...takut dia cantas keglemeran  aku katanya....auwwwwww........



ni apak dia ...mengepak je jalan ...bila bagi nasi dia sorang yang konker owang lain tak ada chan dah....spesis aku ni plak kalau jalan jauh memang tak lalu nak makan ...eksited sangat kot....dari membazir baik hulur kat beruk tu...meke memang tak pernah tolak rezeki ....



hah kan dah terbenam kat situ ...tulah tak nak dengar nasihat orang lagi...berundur dengan sangat terror sehingga masuk bawah tar yang dah hancus...maka terpaksa panggil abang abang yang ada kat situ untuk tolak naik ke atas...nasib ada orang kalau tak merasalah ko tido kat situ malam tu....



nampak tak tasik kat belakang tu dalam doploh langkah lagi kalau aku yang reves melampau ...terus masuk tasik dan jadi tukun kat situ .....ada rupa bibik tak disitu ...dengan seluar lusuhnya dengan t shirt besaunya...tengah pegang anak datin iela la tu....perahsannnnnn....


.
ok rilek jap ....tengok tasik kenyir tu puas puas sambil menanti abang abang kita sudah tolak naik van keatas semula....keje aku tangkap gambar ....macam orang takde masaalah je...laki mak yang kena kerja kuat sapa soh dia reves laju laju kennnnnnnnn........



nampak tak benteng kat belakang tu...kalau benteng tu pecah satu terengganu akan dibanjiri dengan air tasik tu tau......sekarang benteng tu ditutup ...kenderaan tak leh lalu situ......



tengok lagi air tasik tu cantikkan...




kat sini memang tak ada tempat menarik nak melawat ...lagipun banyak tempat dalam pembinaan ...kalau nak menarik kena naik bot pergi tempat dia kot........ntahlah tak pernah pegi lagi sana tu....




siap sudah ...boleh balik yeayyyy.....terima kasih ye abang abang tasik sebab tolong asben saya ni......



*nanti kita sambung kisah mandi sungai pulak ehhh....sejukkkkkk....

2 comments:

|| NaFiRaa || said...

wahhh.. bagus lah hubby iela nih.. suka bawa gi jenjalan.. seumur hidup zura kat terengganu tu.. sekali jek pergi tasik kenyir..tu pon bukan kat empangan dia mcm iela gi tu.. gi pulau dia.. kira ok lah.. tapi air tasik dia cantek kan~ biru jek!!

sempat mandi ke??? nak tengok gambar!!!

mama qistina said...

nafira: tulah kalau saya tak paksa dia ..belum tentu dia nak pergi tau zura ...memang best lah kat situ...

nanti jap gi iela hapdet yer...