Google
 

14 December 2010

saya dah botak

opssss..... bukan  mama qistina tapi puteri nur qistina yang dah botak...kalau aku botak ada ke yang nak bayar kat aku macam sharifah amani tu...bery verangan..... nilah jawapan kepada persoalan auntie zura ....
sebab nya adalah

sengaja nak botakkan kepala puteri ni sebab rambut tumbuh tak sama panjang masa tok wan cukurkan taim cukur jambul ari tu....

lagi satu mungkin nak lebatkan rambut dia sebab nampak cam nipis je rambut dak tecik tu...lepas enam bulan cukur baru nampak rambut dia...nipis sangat...

sekarang nak tunjuk cara cara nak mencukur rambut sampai botak licin.......


puteri yang masih cool sebab tak tahu apa akan terjadi lepas tu...botol susu sebagai ubat tido ....tapi hampeh ...tak tido pun sebab takut dengan tukang cukur.......



tukang cukur guna pisau lipat je...yang puteri plak dok tak diam aku yang kecut perut.....tapi tukang cukur ni memang expert habis ...tak sampai sepuluh minit dah siap...kalau nak cuba kena pegi batu caves ye....



terpaksa berhenti kejap sebab puteri dah buat muka sedih ...kepala dah separuh botak leh plak dia meraung ...siap meronta-ronta tak nak duduk...nasib lah dapat gak cuckur sampai habis.....


yeayyyy...ringannya kepala saya.....(abaikan bibik yang menyemak di belakang itu)......



tetiba nangis nak rambut baru....ok mama janji ni last lepas ni tak cukur dah.....


*kalau tak tahu nak cukur kat mana...pergi je kat dalam kawasan batu caves tu ...kat situ ada kedai gunting rambut yang boleh cukur rambut  bayi....

2 comments:

|| NaFiRaa || said...

oohhh.. ingatkan masa bb jek kena cukur.. dh besar pon kena lagi..kikiki..

my anis dulu pon rambut dia jarang n nipis jugak.. dh besar nih baru elok sket rambut dia.. tapi memang x cukur pon rambut dia..hehehe

mama qistina said...

nafira:emmm ...saja je nak buli dia ...nanti da besar baru tau mama dia buli dia...