Google
 

09 December 2010

perkembangan puteri 8 bulan

semalam genab sudah puteri 8 bulan hai kejap je...dah besar dah anak mak ni...makin besar makin banyak gelagat dia kita dah boleh nampak ...macam puteri ni setakat ni...pantang aku bergerak kat umah tu mesti dia merangkak ikut kita ..kalau dibiarkan dia boleh berdiri terpacak kat tepi kaki....bukan berdiri sendiri lah dia krabat kaki aku sampai boleh berdiri...taim mandi paling best sangat...cuci berak pun sama...suka sangat melompat bila kena air kat badan dia tu...eksited sangat dengan air...sekarang kalau tido dah boleh bermalas malas nak bangun...bukak mata pun boleh tutup balik ...kalau dah terberak baru reti nak bangun...rimas lah tu....kecik kecik takpe ye...bila besar tak nak bangun mama siram ngan air...anak dara bangun lambat haissshh..


aksi ganas dari puteri ...tak boleh berdiri tapi nak panjat jugak pas tu lepas tangan sebelah ...kecut perut aku bila satu hari tu jatuh kebelakang...berdentum kepala anak aku...ciannn...


seronok sangat dapat naik mendalah ni..takut tapi syiokk...



pegang kuat kuat nanti jatuh...tapi tak lama ..kejap je nak dok kat situ..pas tu....jadi cenggini...


nak memanjat pulak.....tak pun nak jilat benda yang ada kat situ...budak kecik ni sekarang kalau dia tak nak sesuatu atau kita peluk dia taim dia nak main ...dia akan menjerit macam orang kena pukul ...nanti orang ingat aku ni kaki dera anak plak...takut oooo bila dia menjerit...ni ikut spesis sape la ni....


pandai berkawan ...sebab kat umah pengasuh dia ramai anak jiran suka datang main kat situ...jadi dia hepi bila kat sana ...bila balik umah cam sunyi sikit ...yelah tak riuh macam kat umah pengasuh dia....


dengan sepupu kat ganu...beza setahun kot...sepupu nama aishah, comeikan....


baby kecik dengan baby tua kesayangan aku....alololo dua dua pun sayang sangatttttttt....birthday babah tak lama lagi je...anibesary pun lagi dua hari je...emmmm tak sangka semuanya berlalu dengan begitu cepat sekali...

4 comments:

cik puan akish said...

hepi 8 mths qistina sayang..=)

|| NaFiRaa || said...

sekejap jek kan~ pejam celik pejam celik.. setahun plak.. nanti mesti rindukan time dia kecik..:)

mama qistina said...

cik puan akish:tenkiu bonda dadif...semakin membesar semakin kuat meraung...huhuhu

mama qistina said...

nafira:iyela zura..makin besar anak makin tualah ai ni..huaaaaa....