Google
 

26 August 2010

adegan tersentap

kejadian: waktu sahur
mangsa :kuih buah melaka(yang bulat-bulat..pas tu ada gula merah kat dalam dia tu..pas tu kat luar ada salut ngan kelapa parut)


waktu sahur tadi pas dah makan nasi...aku hidangkan asben aku kuih buah melaka yang tak habis semalam punya....asben aku komplen kata buah melaka ni manis semacam.....kami pun gado-gado manja pasal mendalah ni sebab masing -masing nak menang....

ayat lebih kurang cenggini yerr...

fadhir: kenapa rasa dia manis macam letak gula je...

aku: yelah dah nama pun buah melaka..

fadhir: tak dia macam renjis air gula kat luar...

aku:ooo isi dia pecah kot tu yang terasa semua manis....(dia nak bagitau yang si pembuat kuih tu renjis air gula untuk bagi kelapa tu melekat....ada paham?)

fadhir:kalau pecah mesti nampak air dia kaler itam tu kat kuih lain gak..tapi tak de pun...

aku:ishhhh....orang tau le ..orang penah tolong mak orang masak dulu....mana ada renjis air gula..(ke aku yang tak tahu pasal ni...)

fadhir:ala... ma ni cakap je kebabom tapi tak pernah buat pun (perli kot...)

aku: ok lah ma tak reti masak pun ...tak tau mcam mana rupa kuih tu...tak tahu buat pakai apa...tak pernah tengok pun ...puas hati......uuuuuuu.....tersentap terus masuk bilik n tido....nasib semua aku dah siap kemas...

p/s: asben aku ni soooka sangat bagi aku pecah kepala dengan benda yang pelik-pelik .....

3 comments:

HaNTwO said...

heheheh bergurau je kot....

|| NaFiRaa || said...

nasib baik dah abes makan.. kalo x rugi jek.. kekeke

Mama Qistina said...

hantwo:memang pun asben ai sooka gurau sambil sakitkan hati ai nih hikhikhik.....

Nafira: tu lah kaalu tak habis makan ...diri sendiri yang rugi..huhu...