Google
 

03 August 2010

mintak tolong boleh???

bulan ramadhan dah nak sampai dah ....sekarang ni aku tengah pening dok memikir apa yang patut aku makan atau buat untuk menambahkan stok susu badan.....walaupun aku masih ada topup dari susu tin tapi aku masih menyusukan baby pada waktu malam .....dan time lunch aku akan habiskan time tu dengan pam susu je....

so kalau dah time posa nanti ....mestilah kena cari alternatif lain untuk perbanyakkan susu ni....korang ada idea tak....like ...kalau minum soya tu macam cukup-cukup bajet je untuk keluarkan susu tu balik .....kalau makan lobak putih plak tak menjamin apa-apa pun....minum air masak banyak -banyak pun sama je ....aku, kalau boleh nak susu tu melimpah ruah biar cukup stok untuk anak aku dan aku pun tak akan cepat penat bila kena posa nanti.....

9 comments:

Abd Karim MJ said...

Salam sis...

Bagi Idea siket... selain dari itu kena fikir positif dan set mind supaya selau ada air susu...

Layanzzz ajer

iela said...

abang karim memang saya ni boleh dikatakan think +ve tapi kenkadang pun sama gak...

Fain said...

Mama Qistina try surf kt susuibu.com
kt sana bnyk info & reading material utk boost up breastmilk.
Tp ape yg i ingat, u kene sahur! kalo bole, jgn ponteng sahur

iela said...

terima kasih banyak banyak untuk fain ....gud info

MUMMYAR said...

bnyk kena minum susu juga ye mama qis...hehhe...baru la susu pun bnyk....

Eye_nee said...

Nak Tambah Susu kene Minum Susu...Sure Susu bertambah...makan lobak putih pon boleh tambah susu juga...

iela said...

mummyar
thanks bagi idea ni...sumer ni mesti kena praktis sebelum posa kalau tak hadoii...tak ada simpanan susu la jawabnya

eye_nee
terima kasih ya untuk info akan dipraktis jugak ...

Cute MuM said...

bagus gak post nie.. dapat kongsi info.. Nie tahun pertama saya menyusukan pd bulan puasa.. Xde pengalaman pon..

Anak saya, Dania pon menyusu waktu malam jer.. Siang pakai susu formula..Kat ofis pam, tp kadang2 Dania xnak minum susu tue.. Die lagi suka "menetek".. Riso gak kalo2 blk ofis susu kurang, kesian Dania nnt..

Kalo ada masa, cuba beli majalah Mami&Baby bulan Ogos.. Ada info pasal penyusuan waktu bulan puasa..
* Jangan tinggal sahur
* Minum byk air waktu sahur n berbuka.
* Berdoa pada Allah supaya berupaya melakukan ibadah puada dan menyusu.
(antara yg saya dah baca)

hope dpt membantu...

iela said...

terima kasih untuk cute mum....sangat bagus untuk dikongsi....saya nakkan yang terbaik untuk anak saya.....