Google
 

11 August 2010

sahur apa?

tetiba teringat pulak tentang kisah puasa tahun lepas.....puasa tahun lepas aku pegnan .....jadi aku takleh puasa ....ngam-ngam dua bulan aku pegnen... aku ada try posa ari pertama tapi bila muntah je dah lembik ..terus aku tak posa sebulan ...lagipun kandungan masih baru takut terjejas plak kesihatan baby aku (ini bukan alasan tau...)tu siang baru...taim sahur pun sama ...aku bangun jugak sebab asben aku nak bersahur ...kesian kan dia nak sahur sorang ...alih alih dia yang kena jaga aku ...baru telan air milo dah terbeluekk....camno...yelah aku punya mabuk sampai tak hengat...aku ni mabuk tak kira siang malam ...asal ada benda tak kena ngan aku boleh termuntah....macam bau minyak wangi ke ....bau orang menumis ke...ngengada je kan.....tapi tulah yang paling indah bila balik raya je kecoh semua aku dah pegnen ...nak-nak pulak mama aku .....sebab aku kan anak sulong dorang...terlebih hepi laaa.....tahun ni lagi meriah uolllls ,aku balik bawak cucu ......ok berbalik pada tajuk diatas yerrrr.....

untuk aku dan asben ...hari ni kami sahur makan sup telur aje....nasi dan tanak malam tadi cuma kena panaskan saja ...haha.... sapa yang tak tahu tu aku bagitau.....

sup telur ni senang je mula-mula tumis je perencah sup yang diambil dalam bunjut sup tu .....amik skit jer...tumis bawang skit...masukkan air....masukkan perencah sesedap rasa...biar air dia sampai mendidih pas tu pecahkan telur ....nak pedas letak lada hitam, kan sonang.....ni jelah yang terpikior dalam pala otak aku masa bangun sahur pagi tadi yang paling senang dan paling sempoi....yelah mata ngantuk ....nak masak memacam tunggu berbuka karang ok....tapi jangan haraplah aku nak pegi tapau kali nih....coz asben aku ada kontrak amik nasi beriani kat shah alam untuk pasar ramadhan kat stadium shah alam ......huhu 

aku kena buka posa sensorang jer ...kesiankan.....tak tahu lah macammana petang ni...dengan si puteri lagi...tak tahula sempat nak memasak ke tidak....kalau masak yang sempoi untuk aku sorang berbuka mungkin ok aku belasah je apa yang ada....pas tu aku akan tunggu asben aku balik tengok apa yang dia bawak balik untuk aku pulak .....huhu....

No comments: