Google
 

22 August 2010

layan je....

ari tu tak sempat nak story pasal demam ni ....tak habis-habis lagi mama qis ni dengan story demam ye.....pas satu-satu ...tak pela jangan bosan ye geng....kali ni mama nak tunjuk gambar je...


tengok sikit muka budak yang demam ...puteri ni baik je... diam sangat..tapi kalau taim idung tersumbat merengek la dia....masa dia demam kain tu je yang aku letak kat pala dia ...takut pulak panas dia berpanjangan kan...bahaya untuk bayi macam puteri nih...aku pun bukannya arif sangat pasal bab-bab bayi ni...


kalau dah kata tak pandai tu elok sangatlah kalau kita rujuk pada yang pakar saje.....ada tiga jenis ubat untuk demam baby aku ni.....satu ubat demam ,ubat kahak dan ubat selsema.....nak senang suap je ngan mendalah tuh....nama picagari... tul ke?... ubat demam aku bagi dua tiga kali je agak-agak dah nak sihat tu...aku tak bagi lagi dah....ubat kahak pun aku bagi dua kali je padahal kena bagi pat kali....ishhh risau lak kalau bagi baby makan ubat bebanyak ni....ke tak pe je....bagi makan ubat bebanyak......tak bahaya ke?.....


tu lah rupa si puteri bila taim makan ubat sian dia...kena paksa ,tu  belum tengok aku picit pipi dia ....sebab tak nak bagi ubat terkeluar balik.....hehe....

dan yang paling sedihhh.....bila orang tua yang demam ....hah slow-slow ye .....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 -
-
-
-
-
-
-
-
-
-



korang cariklah kat mana aku.....siap berbungkus bagai.....hehe....budak kecit kat sebelah tu masa tu belum demam lagi.....

2 comments:

armouris said...

info tentang bayi demam di SIHAT SELALU - FAQ Tentang Bayi Demam

Mama Qistina said...

armouris: thanks ye armouris....sangat prihatin ...thanks again