Google
 

06 August 2010

lapar sangat

kejadian: di rumah
waktu :antara pukul 7.00 mlm hingga 7.30 mlm

semalam waktu balik keje...amik anak lu cam biasa....pas tu bukak kain....hehe.... smalam kan aku pakai baju kurung...jadi malas nak mandi terus ...... tinggal baju jelah... baju kurung kan labuh....aku takleh mandi time panas-panas nanti silap-silap bleh demam pulak....lagipun tak elok mandi taim badan tengah panas nanti bila dah tua sok sakit badan baru tau, cemana.....belum pat ploh dah jadi macam nenek tua.....pas tu aku suh asben aku kuarkan ikan dulu...biar ais dia cair....sebenarnya aku dah makan tengahari....tapi apakebenda ntah petang-petang gini lapar pulak ...dah lah lapar tahap gaban....pas tuh tak sempat nak tunggu makan malam plak dah....jadi lepas aku belek-belek dalam kotak ais aku ....dapatlah aku makan kek gulung .....ha...tu hanya untuk lapik perut saje....

ha ....makan kek gulung ngan cicah air soya....emmm dapnya.....kalau makan tiga ketoi pun dah boleh tampung sampai sok pagi tapi aku takdak.......

tunggu jap... ikan tengah dok lam kuali ni.....tunggu masa je nak ngap.....makan ngan budu tengah panas-panas camni uihhhh dapnyaaaa........ pas siap sumer terus ngadap meja makan...

ha tu dia.....ada tomyam .....tomyam ni sebenarnya aku masak dari semalam lagi ....saja aku masak lebih sebab aku suka sangat makan tomyam nih....ada ikan goreng ....budu....ulam petai ngan salad....emmm ,kami kan orang kampung jadi haruslah ada budu ngan petai.....hehehe....

taim makan belum pukul 8 lagi ,nampak tak ...betapa kebulurnya aku ....asben aku pun joint gak....masa dok makan senyap je....puteri pun elok je main....masing masing tengah dok menghayati lauk yang ada kat depan mata tuh....agak-agak nak tambah yang seken round ....baru kuar suara memasing.....tengoklah laki bini yang kelaparan .....makan tak bercakap sepatah pun......rasa-rasanya nanti tak sanggup aku nak letak gambar aku kat sini lagik....mana taknya muka dah tembam ....badan pun dah nak gemuk ni........tunggu puasa jelah kot baru ada harapan nak kurus...

No comments: