Google
 

23 July 2010

hari kahwin iela part 3

Tarikh :13 December 2008
Tempat : Taman Ria Jaya ,Sungai Petani Kedah.

ini koleksi gambar waktu potong kek.... saje nak letak gak ,nama pun hari kawin iela jadi haruslah semua yang ada masa kawin ari tuh aku letak sumer kat sini baru boleh wat buku kan.......
mula mula tangkap gambar tangan...... inai buatan sendirik nok.......inai kampung tahan berbulan aku pakai tuh......
nampak tak pisau potong kek aku, bukan pisau biasa tau pedang terus laki aku dapat........kami potong kek waktu malam pas dah siap keje sume ,sume tunggu nak ngadap kami eh ....kek kami.......
feling siti noraliza jap masa ni malu tau sedara mara ,jiran jiran sumer ada rombongan belah suami dah balik dah
eh gelap lak ......waktu ni pakai kamera sendirik je sebab jurugambar aku tempah hanya pada waktu siang saje........
asal muka aku putih melepak ......senyum, tengoklah pelamin aku dah berterabur ,tiang nya satu kat atas satu kat bawah.......
auwwwww posing cam orang dulu dulu lagi tu .....sebab ada satu makcik tu yang dok ngajar kami laki bini posing jap jap cam ni jap jap cam tuh ....... kelakar jek........
masa ni ada yang ngusik soh kami bertentang mata .....tetiba je aku jadik pemalu .......sampai skang pun aku masih teringat cemana susahnya aku nak bertentang mata ngan laki aku.......auwwww
hish bila la boley tido ni opsssss........aku pun senyum macam dipaksa paksa je..... penat ooo dari pagi sampai ke malam dorang buli kami nih........
ni kek hantaran dari padil tuk aku .......yang aku nyer dah selamat ngan dorang dah........
ya ampunnn.....potong kek ataih lantai ko....... ha dah sumer pun bersila marilah kita bersila gak yang si padil tu pehal tido dah ker.......ke sayang nak potong kek tu........
hadoiiii.....ni lagi gempak yang mak aku tuh ngan kain batiknya pun nak berebut gak pedang samurai tu ....apa kes......yang sumer nak pegang pedang tu sebab tiga lelaki ni adalah ari jadi dorang.... laki aku 15/12,abah aku 14/12 ,adik aku mamat 13/12 ha ....tu yang nak terai potong kek kenkonon kek ari jadi dorang lah......
yeay potong kasi habis..... mak aku mengalah akhirnya dan melayan anak buah yang kalut nak kek dari tadi......

ha cemana meriah uolls, semua hepi ngan kek yang dorang makan bunga bunga yang melekat kat tepi kek tu aku kutip dua tiga ketoi ,konon nak simpan dalam bekas buat kenangan last-last semut urung sampai belubang bunga aku tuh .......kan manis benda tu......dan berakhirlah satu hari di hari kawin aku ...........

No comments: