Google
 

23 July 2010

hari kahwin iela part 4

Tarikh Sanding :21 December 2008
Tempat : Kuala Berang,Terengganu

dah sedia nak sambung kisah kawin aku ...........ok skang aku story lak kisah kawin kami di tengganu......kami pegi ngan tiga biji kenderaan je satu van and dua biji keta... sedih gak sebab ada sedara mara yang tak kesah pun pasal hari kawin aku ....dorang taknak ikut kata jauhlah tak cukup bajet la..... ah malas lah nak story sedih palak rasa bila kenang balik kisah lama cuma pak sedara aka pak su aku dan klorga dorang yang sporting ni lah yang support we all sumer........terima kasih banyak banyak untuk pak su sekeluarga yang sudi join rombongan kawin kami........

tengoklah laki aku tu semangat pengantin tengah membara sampai dua belah tangan nak berinai ....yang dok pakaikan inai tu kak ipar aku gak tuh 
ni masa ondeway nak gi umah pengantin lelaki,berenti kat tasik banding untuk rehat,masa ni seminggu dah kawin macam keras je dua dua tu malu kot nak begambo tepi trak askar tuh..... kat atas jalan raya tak jumpa benda ni tau.............
masa ni rombongan kami baru sampai di kuala berang , tula dia paksu aku ngan anak bongsu dia tepi skali tu adik nombor pat aku shidin.......
inilah barisan kita.....lalalala jom kita gi umah pengantin........
ya ampun apa yang merepek tu iela .......takde apa .....jangan panik ........masa ni kalut nak bersalam ngan tuan umah ......yang sambut rombongan kami kak ipar aku..........
kami sanding tanpa pelamin nok.......aku pun mekap sendirik jer......patutnya kami pakai pun baju yang simple je tapi memandangkan ini lah hari untuk aku melaram baju pengantin belasah je lah..........
ok berdiri plak,... patut baju ni dipakai dengan cucuk sanggul yang jenis gedik-gedik tu tapi aku dah modifite pakai selendang supaya nampak lebih sopan bley cenggitu....................
ngan adik adik aku, dua dua pun bujang lagik........ kami yang tak leh berpisah ngan keris........
 masa ni turun nak pi makan la .....bang mana satu krusi tuk pengantin bang ?kita dok je memana pung, sini makan layan dirik ........er gulp .....ye ker cenggitu ........yang duduk baju biru tuh adik bongsu aku
mak aku yang amikkan nasik untuk kami,sebab sini sistem layan diri dan makan tabur ha sape orang ganu retilah kot....... satu meja tu ngan meja belakang rombongan kami konker .....ha makan makan jangan malu malu.....pinggan tepi aku tuh si padil punya yer......dia tak makan lagik hishhhh takkan aku nak redah sampai dua pinggan tu malu kat pak mertua oiiiiiii
ini geng dari kola lumpur yang sudi datang jauh jauh dorang ni sumer gang laki aku dari zaman bujang lagik.........
eh lipstik terabuq lak .......masa ni rombongan dari kedah dah nak berangkat pulang ,........aku antar dorang sampai ke keta tapi tak sempat nak bergambar lagik yang aku ingat aku dah tersedu sedu nangis aku kan sorang je anak pompuan mak aku dan yang sulung lak tuh ,so ini merupakan hari besar untuk klorga aku..... bila dah kawin ni sumer dah jadi tanggungjawab laki aku tuk jaga aku....tu yang satu klorga rasa cam berat je nak lepaskan aku ......masa ni aku dapat tengok mama ngan abah aku sedih sangat tapi dorang takdelah nak meraung raung cam citer hindustan tu nehi nehi......bila dorang dah gi jauh aku pun menapak semula ke rumah pak mertua dengan harapan dapat menjadi menantu kesayangan.........auwwwwwww

gitulah ye kengkawan,... bila kita kat umah ngan klorga ,suka suka je kita nak buat apa ......ha bila dah dok ngan klorga orang ni kenalah kita pepandai sendirik nak bawak diri tuh........sekarang baru aku paham kenapa orang kata bila kita kawin .....kita jugak kena kawin ngan klorga dorang bukan kena kawin ngan sumer orang tapi kena buat klorga dorang tu macam klorga kita gak.........

1 comment:

Della Njwa said...

same-same...kak mira nye blog aropmira.blogspot.com...