Google
 

25 July 2010

makan durian dengan nasi

aku sebenarnya bukan minat sangat ngan durian ....dulu aku tak makan pun bila terbau je bau buah durian aku dah rasa semacam tapi oleh kerana aku kawin ngan orang dusun (yang ada dusun la)jadi bau buah durian ni ada dimana-mana je..... dan kalau kak ipar aku bagi tempoyak buatan sendiri tu satu botol nescafe besar boleh dapat ........setahun pun tak habis lagi........jadi pas beberapa lama ngan  kisah durian,

tetiba ari sabtu lepas hubby aku tanya nak makan durian tak ?...... aku pun cam..... ahhh .......nak makan beli la......orang tak kisah .......poyo je kan, nak tapi malu........sebenarnya aku nak mencuba rasa cemana rasa durian yang buat sumer orang tergila-gilakan keenakan buah durian ni..... jadi bila buah durian dah sampai .......aku pun dengan rasa nak mencuba, ambillah seulas ......tapi.........aku tak makan cenggitu saja.....ha aku makan ngan nasi,letak gula sikit pas tu letak air masak sikit..... jangan sampai banjir agak-agak cam basah je...... uihhhhhhhh sodapnyaaaa........yang makan ngan nasik ni dulu, masa aku kecik-kecik aku tengok mama aku yang makan camtu.....tu yang aku teringat nak buat cenggitu ........tapi memang la, belum cuba belum tahu......aiiii pas ni haruslah bila musim derian aku dulu yang terjah pokok derian tuh......nasiblah pokok derian ni tinggi kalau rendah maunya aku panjat kutip buah derian haha.............

2 comments:

MUMMYAR said...

owh...ai pn x penah cuba makan durian dgn nasik nih...nak try gak la ye...hehhe...dok baca ni rasa cam terliouq plk jadinya

Mama Qistina said...

cuba jangan tak cuba smalam baru beli derian lagik sodapnyaaaaa......